General conditions of sale

Between Sam Shop Company, located in Compiègne, represented by Sam Shop as manager, duly authorized for the purposes herein.

Hereinafter the ‘Seller’ or the ‘Company’.

On the one hand, and the natural or legal person making the purchase of products or services of the company, Hereinafter, “the Buyer”, or “the Customer” On the other hand, It has been explained and agreed as follows:

The Seller is a seller of clothing and accessories exclusively for consumers, marketed through its websites Samshop.fr. The list and description of the goods and services offered by the company can be consulted on the aforementioned sites.

Commands:

1- Once your order has been validated, you will receive a confirmation email.

2- A second email will be sent to you within a period between 1 and 10 days concerning the preparation of your package in which the tracking number is included. If you don’t see the email, check your spam because it’s automatic.

If after checking all this within 15 days you see nothing, you can send me an email in which you should indicate your order number or your first and last name and I will send you your tracking number

Any incomplete email will not be processed

Article 1: Subject matter and general provisions

These General Terms and Conditions of Sale determine the rights and obligations of the parties in the context of the online sale of Products offered by the Seller.

These General Terms and Conditions of Sale (GTC) apply to all sales of Products, made through the Company’s websites that are an integral part of the Contract between the Buyer and the Seller. The Seller reserves the right to modify these terms and conditions at any time by publishing a new version on its website. The GTC applicable then are those in force on the date of payment (or of the first payment in case of multiple payments) of the order. The Company also ensures that their acceptance is clear and unqualified by setting up a checkbox and a validation click. The Customer declares to have read all these General Conditions of Sale, and if applicable the Special Conditions of Sale related to a product or a service, and to accept them without restriction or reservation. The Customer acknowledges that he has received the necessary advice and information to ensure that the offer meets his needs. The Client declares that he is able to legally contract under French laws or validly represent the natural or legal person for which he undertakes. Unless proven otherwise, the information recorded by the Company constitutes proof of all transactions.

Article 2: Prices

The prices of the products sold through the websites are indicated in Euros excluding taxes and precisely determined on the pages of descriptions of the Products. They are also indicated in euros all taxes included (VAT + any other taxes) on the order page of the products, and excluding specific shipping costs. For all products shipped outside the European Union and/or DOMTOM, the price is calculated automatically before tax on the invoice. Customs duties or other local taxes or import duties or state taxes may be payable in certain cases. These rights and sums do not fall within the Seller’s jurisdiction. They will be the responsibility of the buyer (declarations, payment to the competent authorities, etc.). The Seller therefore invites the buyer to inquire about these aspects with the relevant local authorities. The Company reserves the right to change its prices at any time in the future. The telecommunication costs necessary for access to the Company’s websites shall be borne by the Customer. Where applicable, the delivery costs.

Article 2.1: Price – example of an unlawful clause

The Company reserves the right to change the prices at any time of the products purchased on subscription by the consumer.

Article 3: Conclusion of the online contract

The Customer will have to follow a series of steps specific to each Product offered by the Seller in order to fulfill his order. However, the following steps are systematic: 

♦ Information on the essential characteristics of the Product; 

Choice of the Product, if applicable its options and indication of the essential data of the Customer (identification, address…); 

Accept these General Terms and Conditions of Sale. 

Verification of the elements of the command and, where appropriate, correction of the errors. 

⋅ Follow-up of instructions for payment, and payment of products. 

In any case, Sam Shop collects personal information about the user only for the purpose of certain services offered by the website Samshop.fr. The user shall provide this information with full knowledge of the facts, in particular when entering it by himself. The user of the Samshop.fr website is then informed of the obligation or otherwise to provide this information.

In accordance with the provisions of Articles 38 et seq. of Law 78-17 of 6 January 1978 on data processing, files and freedoms, every user has the right to access, rectify and oppose personal data concerning him, by making his written and signed request, accompanied by a copy of the identity document with signature of the holder of the document, specifying the address to which the reply must be sent.

No personal information of the user of the site Samshop.fr is published without the user’s knowledge, exchanged, transferred, assigned or sold on any medium to third parties. Only if Sam Shop were to be acquired and its rights were to be acquired would it be possible to pass on that information to the prospective purchaser, who would in turn be obliged to keep and modify the data in the same way as the user of the Samshop.fr website

The site is not reported to the CNIL because it does not collect personal information.

Databases are protected by the provisions of the Law of 1 July 1998 transposing Directive 96/9 of 11 March 1996 on the legal protection of databases.

7. Hyperlinks and cookies

The Samshop.fr site contains hyperlinks to other sites and disclaims any responsibility for these external links or links created by other sites to Samshop.fr

Browsing the website Samshop.fr may cause the installation of cookie(s) on the user’s computer.

A “cookie” is a small file that stores information about a user’s browsing on a site. The data obtained in this way make it possible to obtain measurements of attendance, for example.

You can accept or reject cookies by changing your browser settings. No cookies will be placed without your consent.

Refusal to install a cookie may result in the inability to access certain services. However, the user can configure his computer in the following way, to refuse the installation of cookies:

Under Internet Explorer: tool tab (wheel shape pictogram in top right) / internet options. Click Privacy and choose Block All Cookies. Validate on Ok.

Under Firefox: At the top of the browser window, click the Firefox button, then go to the Options tab. Click the Privacy tab. Set the Retention Rules to: Use custom settings for history. Finally, uncheck it to disable cookies.

Under Safari: Click on the menu pictogram (symbolized by a gear) in the top right corner of the browser. Select Settings. Click Show Advanced Settings. In the “Privacy” section, click on Content Settings. In the “Cookies” section, you can block cookies.

Under Chrome: Click on the menu pictogram (symbolized by three horizontal lines) at the top right of the browser. Select Settings. Click Show Advanced Settings. In the “Privacy” section, click on preferences. In the “Privacy” tab, you can block cookies.

Cookies are stored for a maximum period of months.

8. Applicable law and jurisdiction.

Any dispute relating to the use of the Samshop.fr website is subject to French law. Except in cases where the law does not allow it, exclusive jurisdiction is assigned to the competent courts of the city➢ Delivery of products. The Customer will then receive confirmation by e-mail of the payment of the order, as well as an acknowledgement of receipt of the order confirming it.

For products delivered, this delivery will be made to the address indicated by the Customer. For the purposes of ordering, and in accordance with Article 1316-1 of the Civil Code, the Customer undertakes to provide his/her truthful identifiers.

The Seller reserves the right to refuse the order, for example for any abnormal request, made in bad faith or for any legitimate reason.

Article 4: Products and services

The essential characteristics of the goods, services and their respective prices are made available to the purchaser on the company’s websites. The customer certifies that he has received details of the delivery costs as well as the terms of payment, delivery and execution of the contract. The Seller undertakes to honor the Customer’s order

The Seller undertakes to honor the order of the Customer within the limits of the stocks of Products available only. Otherwise, the Seller informs the Customer. This contractual information is presented in detail and in French. In accordance with French law, they are the subject of a summary and a confirmation at the time of validation of the order. The Parties agree that the illustrations or photographs of the products offered for sale have no contractual value. The duration of the offer of the Products as well as their prices are specified on the Company’s websites, as well as the minimum duration of the proposed contracts when they relate to a continuous or periodic supply of products or services. Except for special conditions, the rights granted hereunder are only granted to the natural person signing the order (or the person holding the email address communicated). In accordance with the legal provisions regarding conformity and hidden defects, the Seller refunds or exchanges defective products or products not corresponding to the order. The refund can be requested as follows: Please contact us via the contact form in the contact section at the bottom of the page.

Article 5: Retention of title clause

The products remain the property of the Company until full payment of the price.

Article 6: Terms of delivery

The products are delivered to the delivery address that was indicated at the time of the order and the time indicated. This delay does not take into account the lead time for preparing the order.

The Seller provides a contact form to follow up on customer service. The Seller recalls that when the Customer takes physical possession of the products, the risks of loss or damage of the products are transferred to him. It is up to the Customer to notify the carrier of any reservations on the product delivered.

Article 6-2: Delivery times

In Relay Point: The customer has the choice between selecting the relay point they want or letting us select the relay point closest to their address. Orders are usually placed at relay points once a week.

Shipping costs: Shipping costs are borne by the customer in full. These fees vary according to the weight and destination of the package.

The processing time for your parcels is 1 to 2 working days in addition to the following shipping times: 

Delivery time Colissimo: 48 to 72 hours working days

World Relay France, Europe and Home Europe Delivery Time  : 4 to 5 working days

Delivery time is estimated from 3 to 6 working days depending on the destination. This delay is a simple estimate, it can vary significantly depending on the demand and the quantity of packages to be prepared. The order remains on time as long as the shipment does not exceed 15 working days between the date of confirmation of the order and the notification of the shipment of the goods. After 21 days, the customer can contact Sam.shop.sav@gmail.com

If you choose the option in person once your order is ready, you will receive a confirmation email with the place and time of appointment.

Article 7: Availability and presentation

Orders will be processed within the limits of our available stocks or subject to the stocks available from our suppliers. If an item is unavailable for more than 100 business days, you will be immediately notified of the expected delivery times and the order for that item may be canceled on request. The Customer will then be able to request a credit for the amount of the item or its refund.

Article 8: Payment

Payment is due immediately upon order, including for preorder products. The Customer can make the payment by credit card or through the Paypal solution. Cards issued by banks domiciled outside France must be international bank cards (Mastercard or Visa).Secure online payment by credit card is made by our payment provider. The information transmitted is encrypted in accordance with the rules of the art and cannot be read during transport on the network. Once the payment has been initiated by the Customer, the transaction is immediately debited after verification of the information. The commitment to pay given by card is irrevocable. By providing its banking information at the time of sale, the Customer authorizes the Seller to charge its card the amount relating to the indicated price. The Customer confirms that he is the legal holder of the card to be debited and that he is legally entitled to use it. In the event of an error or inability to charge the card, the Sale is immediately terminated

Article 9: Exchange or refund

All returns are subject to the general conditions of sale and the conditions of returns and exchanges accepted beforehand during the order

All returns must be made only by Mondial Relay, the return costs are the responsibility of the customer, the return time upon receipt of the package is 15 days. Beyond this period, we cannot proceed with the return of the package.

Upon return, the package must contain the original purchase invoice or a copy. Please indicate your request on the invoice.

For any request for returns of items, Sam Shop will only make a refund or credit.

If you wish to return one or more items, please contact us via the contact form.

All items washed, worn or damaged will be refused, the items on sale are not taken back or exchanged.

Le ou les articles retourné(s) doivent comporter leurs étiquettes accrochées sur l’article et comporter leurs emballages d’origine s’il(s) en comporter un lors de l’envoi.

Once the parcel has been received by Sam Shop, and if the items meet the return conditions, your request will be processed within 48/72 hours off weekend.

For any other information you can contact us by email at: sam.shop.sav@gmail.com

The return of the items is the responsibility of the customer unless the product is defective, in this case:

Le client devra contacter Sam.shop.sav@gmail.com accompagné de photos de bonnes qualités qui montreront de façon claire et visible la partie détériorée du produit dans ce cas les frais de retour seront à notre charge.

The refund period varies between 5 and 10 working days and will be made on the same payment method used by the customer.

Article 10: Guarantees

In accordance with the law, the Seller assumes two guarantees: of conformity and relating to hidden defects of the products. The Seller reimburses the buyer or exchanges the products that appear to be defective or do not correspond to the order placed. The refund request should be made as follows: Please contact us via the contact form located at the bottom of the page, contact section.

We do not accept any liability for defects or damage resulting from storage, handling, transport or use in abnormal conditions or not in accordance with the nature, requirements or suitability for use of the product. The customer will have to go directly to the carrier.

Article 11 : Réclamations

The Buyer may submit any complaint by contacting the company using the following contact details: Please contact us via the contact form in the contact section at the bottom of the page.

To contact us:

The customer can contact us directly in the dedicated area on the website at the bottom of the page. We undertake to respond as soon as possible after receiving the email. In order to speed up the processing time of the request, the subject matter of the mail must follow the nomenclature below, depending on the nature of the request:

[ORDER TRACKING] – [Order Number] – [First & Last Name]: for any questions related to the tracking of the package;

[DEFECTIVE ITEM] – [Order Number] – [Model Name] – [Model Color] – [Name & First Name]: for any claim related to a deteriorated product;

[MISCELLANEOUS]: for any other request

No response will be made if the customer does not comply with this rule

Article 12: Intellectual property rights

Trademarks, domain names, products, software, images, videos, texts or more generally any information subject to intellectual property rights are and remain the exclusive property of the seller. No assignment of intellectual property rights is made through these GCS. Any total or partial reproduction, modification or use of these goods for any reason whatsoever is strictly prohibited.

Article 13 : Force majeure

The performance of the seller’s obligations at the end of this Agreement shall be suspended in the event of an unforeseeable event or force majeure which would prevent its performance. The seller will notify the customer of the occurrence of such an event as soon as possible.

Article 14: Invalidity and amendment of the contract

If any of the terms of this contract were to be canceled, such nullity would not result in the nullity of the other terms that will remain in force between the parties. Any contractual amendment shall be valid only after written and signed agreement of the parties.

Article 15: Protection of personal data

You have the right to query, access, modify, oppose and rectify your personal data. By adhering to these terms and conditions of sale, you consent to our collection and use of this data for the fulfillment of this contract. By entering your email address on one of our network sites, you will receive emails containing information and promotional offers about products published by the Company and its partners. You can register at any time. To do this, simply click on the link at the end of our emails or contact the controller (the Company) by letter RAR. We track traffic on all of our sites. We use tools such as Google Analytic and other statistical tools to do this.

Article 16: Applicable law

All the clauses contained in these general conditions of sale, as well as all the purchase and sale operations referred to therein, will be subject to English law